Status ; ONE DIRECTION IS COOLIO
Beautiful Flowers
Love Cinta Hati
Mar 20, 2011 | Sunday, March 20, 2011 | 2 Rain[s]

Love, you're so distracting . Am I overreacting, For feeling this way ? And ever, since I met ya, I can't keep my attention . And yeah you are to blame . You're love's a permanent distraction, a perfect interaction . A feeling so extreme . I lost my appetite to eat, and I barely get to sleep . Cause you're even in my dreams . And I thought that I was strong but I knew that all along, this was out of my control . So I fell into your hands, and I don't know where we'll land, I'm just going with the flow of LOVE .


Love ? Irwansyah dengan Acha pernah kata kalau Love is Cinta . Betol ke ?==' okay , jum kita selidik menggunakan Kamus Dwibahasa Oxford Fajar Edisi Keempat . Dinyatakan bahawa , Love adalah kasih sayang , cinta dan amat menyukai . See ? ate , betol laa kate deme tuu ? -,- Love , satu perasaan dimana kita berasa dan merasa kasih dan sayang . Ianya terbit dari satu pertemuan yang membibitkan rasa suka . Yee , suka ? kau suka aku , aku suka kau . ehekk . faham ? tak paham juge yee ? Ia macamnie , bila kau tengok seseorang tu , kau rase . walaweyh . aku suka dia . woot ! woot ! cayalahh . HAHA . yeahh . contoh lah . hee . Okayy , apabila wujudnya rasa suka , maka perasaan kasih serta sayang yang tadi tuu akan muncul . Err , err . ehem . aku sayang dia . sayang gilaa woo macam nak mati . Standardlah kan guna ayat macam tuu ^^ hoyahhh . Seterusnya , bila dah semakin sayang , perasaan yang dinamakan cinta itu akan hadir . Ada yang secara tiba-tiba , ada yang datang mengejut . Ada yang invisible (tanpa sedar). Ada yang tettt ! pandang pertama teros jatuh cinta . Ada jugak yang dag dig dug detak jantungku . se se se sejuk darahku . HAHA . *mende neh ?--'kita abaikan . HAHA . yeahh ! seperti itulah . Love dan Cinta ?

Hati ? semua ada hati . Allah dah bagi semua makhluk ciptaannya sekeping sebuah hati . Kau ada hati ? Ada tak ? ce pegi cek . lerr ? takde ? nampak beno tipunyeee . (tangan tuu goyang cket ye ?:P) tipulah weh kalau takde kan ? haeee . ehehe . okay . berbalik kepada hati . kau ada hati . aku ada hati . dia pun ada hati . semmua ada hati . Dimana terletaknya hati kita ? Dalam istilah science , hati adalah salah satu daripada organ terpenting dalam tubuh manusia . Jadi , hati itu terletak dalam tubuh badan kita . Ia ada 'arteri' iaitu sebuah saluran dimana darah mengalir dan bergerak di dalamnya . Ek ? yeke ? HAHA . maaflah tak pandai science . Dalam istilah kanak-kanak riang , hati adalah sebentuk love . Love itu warnanya merah . Orang putih kata merah itu red . Arab ? kejap lagi cek dalam kamus . sorila ta pandai arab (: HAHA . okay . Jadi . hati itu ada satu hubungan dengan love . Kata orang , darimana tak turunnya cinta kalau tidak ke hati ? ehehe . kan ? kan ? alright ! ahaha .

Melalui hati yang mempunyai cinta . Hati itu hendaklah dijaga dengan sebaik yang mungkin . Tak kesalah hati udang ke hati perot ke ? ianya tetap perlu dijaga . Kenape yee ? sebab , hati ada love kan ? Love kan ada banyak perisa ? blueberry my fevret . haha . haha . hahahah . dah sudah . haa . love . apa perisa love ? sayang , cinta , suka , benci . Dalam empat elemen perisa tuu , boleh mewujudkan pelbagai citarasa . apa dia ? gembira , sedih , ketawa , geram , sakit hati , kecewa , senyum , sengih , tepuk tangan , dendam dan macam macam lagi ? yeahh .

Makaaaanya . Observation ? katakanlah begini . semakin banyak perisa yang ada , semakin banyak citarasa yang wujud . muehehe . betol kee ? alaa bantai . HAHA . Conclusion ? Untuk mengekalkan setiap jenis perisa dan citarasa , hati itu hendaklah dijaga dengan baik dan bersungguh sungguh . haha . aaaa , emm ehem . okayy . err faham tak apa yang cuba disampaikan ?

Contoh laa . macam kita nak jaga hati ibubapa kita . kita cuba , cuba , cuba dan cuba untuk menjaga hati mereka . melalui ape ? tingkah laku dan kata kata . right ? kalau kita tak cuba , maka hati itu akan mendapat satu elemen iaitu sedih . bila sedih , semua tahu kan perisa dia ? geram , saket hati dan seumpamanyalah .
dan bila kita mewujudkan elemen dan perisa yang boleh dikira negatif tuu , dapat dosa kan ? kan kan ? boleh masok neraka kan ? jadi , jagalah hati ibubapa kita sebaik yang mungkin . hehe

Nak lagi contoh ? okee , yang paling senang . korang ade aa tak kesala makwe ke pakwe kee . tapi , disebabkan aku adalah perempuan . so kita ambil contoh pakwe . hoyahh hoyahhh . ahaha . haa . korang ade pakwe . dalam hati korang , ada love . aww awww . dalam love dah pegang tiga elemen . iaitu kasih dan sayang , cinta dan suka . ada lagi satu elemen yang korang tak pegang . sedih . okayy , sape laa nak sedih kan ? kalau boleh taknak pon sedih sedih neh . campak jauh jer . hepy sudah . kekeke . Jadi , kalau korang nak mengekalkan tiga elemen itu tanpa kehadiran elemen keempat . korang mestilah jaga hati pakwe korang tuu . kan ? hati sendiri pun kenalah jaga jugak kan ? dalam kes ini . ianya mempunyai dua hati . Dua hati itu hendaklah saling menjagai . Oleh itu , hati itu hendaklah dijaga like a baby ;p HAHA . dah , faham kan ? faham kan ?
hehe , so takpayah terang lebih lebih .

Ada lagi satu contoh . Dimana hati ini kita control sendiri . Iaitu hati kita sendiri . Macam aku , ehh taknaklah . kantoi laa nanti . bahahar . neh , macam korang . sedaya upaya taknak kecewa . iaitu citarasa dalam elemen perisa ke empat . so , slow down . calm down . don't make any wrong that can make you hurt .
then ? kita akan menjaga , menjaga dan menjaga supaya kita tak kecewa dan sedih . melalui penjagaan itu , kita akan berusaha untuk mendapatkan apa yang kita nak . kan kan ?

Oleh yang demikian . ceeewahh . HAHA . dinyatakan di sini .
Hati . sebentuk hati hendaklah dijaga tidak kira walau dalam apa cara sekalipun . Macamane kita siram pokok yang baru ditanam dan berusaha untuk menjaga nya supaya membesar dengan sehat . macam tulah kita jaga hati kita supaya berdegup dengan rasa suka . hoyehh hoyehhh . ahahahha .

AAAAAAAAAA , hoih . dahlaaa . ehekk . teeetttt .... fikir fikir dan fikir . kalau tak paham , ce pke ce pke . HAHA . ape ntah ? HAHA . okayyy . aaa , act . mendap dduk rumah tuu buat mende neh . teheee :DD

sekian . THANK YOU .

Bonjour
You've Stuck


Welcome to My blog. I hope you +Follow me. Cick here to exit.
Old Post | New Post