Status ; ONE DIRECTION IS COOLIO
Beautiful Flowers
Ada satu cerita ...
Jun 8, 2011 | Wednesday, June 08, 2011 | 0 Rain[s]



Heyyaaaaaaaa ! wootwoot ~ Assalammualaikum :) haaa , baguslah sangat tu kan . heyya dulu bru bg salam . ehekk -.- Hmm , aku tga bosan tahap beku neh tatau nk buat ape . evendo baju sume ape ta iron lg , kasut pon ta basoh lg . hw apatah lah lg kankan ? malas sangat-sangat lah pon . wakakak . 3 hari neh since balik dr kedah mmg duduk terperap jelah kat rumah kan ? haeeee bapak bosan gilaaa lah weh :/ aku dgn angah mmg terperap jelaa kat rumah yg sunyi lagi senyap neh . parent semua acehh kejap-kejap jalan ipoh , lepas tu semalam pegi teluk intan then harinie pegi tg malim pulak tengok rumah . hailaaaaa ... aku bosan gilah lah kan ? kan ? kan ? mu nmpk idak neh aku tgah bosan ? haha .


Ada satu cerita . Semalam kannnnnn .........
Kepala otak aku nie berpusing - pusing tunggang terbalik 580 degreee . terpikir . Ya Allah , banyak nye lah dosa aku -.- Dan semua nie tade sape pon yg tahu evendo parents aku sendiri . Heeee . Sebab ? aku dah biasa buat semua sensorang . Dan bila dipikirkan balik . Cemane lah aku boleh jadi mcm tuu ? series ahh weirdo gila lah . Jahil ? ada manusia yg tk pernah jahil ? Kerat jarilah weh kalau tak pernah ada . Em , series lah , aku taktahu cemane aku boleh jd cenggitu . padahal umur aku aaa adelah knkn ? HAHA . dan dan bila dipikirkan jugak kan , semua tahu pasal Allah . semua pernah belajar pasal kalam Allah semua . Tahu dosa pahala syurga neraka malaikat setan semua . Tapi , kenapa masih lg tak tahu membezakan ? 17 tahun aku hidup . Grow up keyla :) dah pandai pikir semua . Dan yelah mcm aku ckp td . bila dipikirkan balik . kenapa manusia jadi mcmnie ? termasuk aku sendiri . Kenapa tak reti nak membezakan ? bodoh sgt kee ? --'


Dan bila dipikirkan balik .
Semua orang pernah pakai tudung . Aku pakai tudung . Tapi , masih lagi nak tunjuk rambut tuu . Tak payah cakaplah kan . Dekat FB tuu haaa aku tunjuk jee pon rambut aku tuuu . *tiada kebanggaan dalam ayat ini .
Dan bila dipikirkan balik . Kenapa ? Tiap hari ingat jee Allah . tiap kali kat sekolah belajar je pasal Allah . 17 tahun hidup tahu jee dosa pahala . Tapi kenapa nak tunjuk jugak ? *dan sekarang aku dah buang dah gambar2 tuu semua :') act , dah lama nak buang , tapi ? biasalah . manusia mengejar sesuatu yg tak patut dikejar . kan ? Ohh haaa , aku teringat kawan aku . dulu sama-sama jee kena marah . pikir sama-sama . buat sama-sama . kena ketuk ketampi pon sama-sama . share semua sama-sama . dan sama-sama jugaklah bertudung . Ada satu hari tuu , aku nmpk dia tgah tggu bus . walawehh elok jer atas bawah pink lengkap satu set . Awww gegurl :DD  *ini adalah around 6 years ago . okee mmglah kalau nak kata budak lgi kan ? tapi budak tuu jugaklah yg senang diajar semua kan ? :) Tapi tapi , sekarang nie , mana semua pink atas bawah tuu ? kepala kenapa dah terselit-selit warna perang ? kaki kenapa tutup atas lutut jerr ? baju kenapa bawah ketiak jee  ? Aku tak kesah dia 'change' mcm tuu sekali . evendo rambut dia kaler pelangi aku kessah apee kn ? Tapi , kenapa ? --' dan sekali lg aku tk boleh nk jawab . Kenapa manusia boleh berubah mcmtuu ? mmg lah org kata manusia yg jahat boleh berubah jadi baik dan yg baik tuu boleh berubah jadi jahat . Alaa weh berapa byk dah cite kat dunia nie bwk cite yg ending dia semua baik-baik ? yg ending dia semua nya jadi insaf habis ? *tuu cerita , realiti ? Semua jawab sendiri lah . Dan , kenapa ? -..-


Dan ramai dah kawan aku yg dah jatuh menjunam . Tak payah nk ckp kawan aku jelahh . Teenagers skrg neh ramai dah jatuh mcmtuu . mengejar benda HOT di dunia . HOT di neraka tanak pulak kau kejar ? Ustazah pernah ckp bila tanya syurga neraka semua pilih syurga . Padahal diri sendiri mcm tuu jugak . Semua nak HOT , KAYA apa bagai . maruah diri tak terjaga . bangga lah en kau takde dara ? hailohh , apeke pelik manusia ? cerita kat aku kau cium-cium pelok sakan euwwww aku geli sial . kau bngga dia tuu lesbo kau . hailaaaaa . aku ade je lesbo . tapi sekadar bestie yang terbaik ! kan ? kan ? kan ? HAHA . kenapa aku ckp benda nie ? yelaaa sebab semalam kepala aku terkena sepakan dok pikir benda-benda cenggini .


*Kenapa susah nak berubah ? sebab aku tak mampu . Kenapa tak mampu ? sebab takde kekuatan diri . Kenapa takde kekuatan diri ? sebab kau pentingkan keduniaan . Tapi aku tk pentingkan keduniaan . Okay , sebab kau tak ikut kata Allah . Allah kata jangan . Kau buat jugak semedang cenggitu . Allah kata taat ibu abah . Kau buat muka dek kau jeee . Macamna nak berubah ? Anyone can tell me ? Uh ? susah kan nak berubah ? Kadang-kadang diri sendiri pun tak terjaga . sibuk nak jaga benda lain . Dan bila boleh berubah ? taktahu :/

Bonjour
You've Stuck


Welcome to My blog. I hope you +Follow me. Cick here to exit.
Old Post | New Post